onsdag den 28. september 2022

Hør ~ Kapitel 6

Kapitel 6 - Rødning

Jeg besluttede mig for at ville rødne i vand, ikke markrødne, dels skulle det gå hurtigere, dels bliver vores have flittigt besøgt af hunde, katte, ræve, duer, skader, solsorte, mus ... og jeg kunne levende forestille mig at de lavede uorden i mine fine hørbundter.
     Jeg havde masser af mere eller mindre fantasifulde Storm P-løsninger på hvordan hørbundterne skulle holdes under vand. Men Skribenten støttede heldigvis den meget simple idé at stikke dem ned i vores regnvandstønder.
     Den blå var ikke høj nok, så bundterne endte nede i den venstre, grå tønde. De fik en tagsten ovenpå for at forhindre dem i at poppe op hele tiden, hvilket de meget gerne ville.


Kapitel 6A - Op ad vandet

Den 27. - altså efter 6 dage i tønden - hev jeg bundterne op af vandet igen. Det lugtede slemt! Og jeg synes, de bare knækkede for et godt ord. Dagen inden, den 26. havde de været helt uændrede.
Først hang de på vores tørresnor for at blive skyllet igennem af regnen. I dag hældte jeg dem over med frisk vand og hængte dem op i tørvejr.

Jeg forsøgte at rense et enkelt strå, der kom dette her ud af det, så nu får vi se.
Skal det mon se sådan ud?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar